Re: Døende FreeNAS-server - hvad kan reddes og hvad er i udu?

From: Claus Krogsgaard (none@claus--krogsgaard.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 17 Feb 2011 - 22:56:17 CET

From: Claus Krogsgaard <none@claus--krogsgaard.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: "<none@bsd-dk@bsd-dk.dk>" <bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Døende FreeNAS-server - hvad kan reddes og hvad er i udu?
Date: Thu, 17 Feb 2011 21:56:17 +0000

Hej Bjarne,

Jeg ville vente med at gøre noget indtil ad0 er færdig med at synce.

Hvis raidets status forsat er degraded, burde du kunne fejlsøge dig frem til hvilken disk der er nede.

Tror ikke du får så meget ud af at hive strømmen. Årsagen til at web interfacet ikke svare skal findes i maskinens generelle ydeevne eller mangel på samme. Når diskene syncer eller den laver kontrol af raidet, vil cpu'en være tæt på maksimalt belastet.

Umiddelbart tror jeg ikke der er noget galt med det resterende hardware.

Venlig Hilsen

Claus Krogsgaard