Re: OT PC styret relæ

From: Lars Sommer (none@lasg--lasg.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 24 Mar 2010 - 20:02:14 CET

Subject: Re: OT PC styret relæ
From: Lars Sommer <none@lasg--lasg.dk.lh.bsd-dk.dk>
Date: Wed, 24 Mar 2010 20:02:14 +0100
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

Den 24/03/2010 kl. 19.30 skrev Jens Teglhus Møller:

> Hej
>
> Jeg går og leger lidt med en ide om at lave noget home access control med enten fingeraftrykslæser (lib_fprint) eller rfid og i den forbindelse skal jeg bruge noget pc styret relæ (eller transistor/thyristor) der kan åbne lukke for en lås (noget i stil med den her: <http://www.billigsikring.dk/shop/ruko-el582-magnetlaas-781p.html>) 12-24V DC, 0.35A (ved ikke helt om ohms lov gælder her, for så ville det give mere mening med nogle watt, men tallene er taget fra brochuren <http://www.billigsikring.dk/images/EL580.pdf>).

> [...]

Hej Jens

Jeg har brugt et par Velleman k8055 en del gange nu. Det en sådan et universelt digitalt og analogt IO-board til USB til ca 300 kr, og det virker helt smertefrit i BSD.
Nogle gange har de digitale outputs kunnet bruges direkte. Til en større motorstyring satte jeg dog en transistor og et relæ på i enden.
Fordelen ved den, er at du også har et par inputs, som f.eks. kan sættes til en bevægelsessensor og andet interessant.

--
Med Venlig Hilsen / Best Regards
Lars Sommer

Denne e-mail er underskrevet med min digitale signatur. This e-mail is signed with my digital signature.

Please consider the impact on the environment before printing this e-mail and/or the attachment(s)