OT PC styret relæ

From: Jens Teglhus Møller (none@jtm--mostlyharmless.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 24 Mar 2010 - 19:30:42 CET

Date: Wed, 24 Mar 2010 19:30:42 +0100
From: Jens Teglhus Møller <none@jtm--mostlyharmless.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: OT PC styret relæ

Hej

Jeg går og leger lidt med en ide om at lave noget home access control
med enten fingeraftrykslæser (lib_fprint) eller rfid og i den
forbindelse skal jeg bruge noget pc styret relæ (eller
transistor/thyristor) der kan åbne lukke for en lås (noget i stil med
den her:
<http://www.billigsikring.dk/shop/ruko-el582-magnetlaas-781p.html>)
12-24V DC, 0.35A (ved ikke helt om ohms lov gælder her, for så ville det
give mere mening med nogle watt, men tallene er taget fra brochuren
<http://www.billigsikring.dk/images/EL580.pdf>).

Jeg kan godt benytte en loddekolbe men vil helst købe noget færdigt, har
googlet lidt og fundet f.eks. den her:
<http://www.apogeekits.com/relay_board_remote_control_k8056.htm> men
ville lige høre om nogen af jer har erfaringer i vil dele.

Jeg er ikke så interesseret i diskussionen om hvorvidt det er klogt at
benytte biometri/sikkerheden ved rfid. Den skal jeg nok læse om andetsteds.

Mvh. Jens