Re: Gammelt Hauppauge tunerkort

From: Casper Quitzau (none@bsd--seeque.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 03 Mar 2010 - 21:04:24 CET

Date: Wed, 03 Mar 2010 21:04:24 +0100
From: Casper Quitzau <none@bsd--seeque.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Gammelt Hauppauge tunerkort

Lars Sommer wrote:

> For tre år siden virkede det for mig, og jeg skrev:
> http://lasg.dk/cms/node/53 om "TV-kort i FreeBSD"
>
> Da det også var et Hauppauge Win(cast)TV med Phillips-tuner, er der da
> en vis sandsynlighed for det også virker nemt for dig.
>
> Men du får næppe så meget spændende ud af et tv-kort til analogt tv i
> dag, med mindre du har en tv-signalkonverteringsboks i forvejen.
>
> Hvis jeg stod i situationen i dag, ville jeg søge på om ikke nogle af
> de moderne små digital-tv-modtagerdimser til USB er understøttede i
> FreeBSD.
> [...]
Hej Lars

Tak for mailen :)... har selv overvejet at købe et kort som evt. var på
FreeBSD hardware liste, men her pt ikke "midlerne" til at købe nyt
hardware ;).
Vedr. signalet er det pt. ikke noget problem da jeg får analogt signal
fra antenneforeningen, men jeg vil lige se om jeg ikke kan få bikset den
maskine sammen som jeg havde tiltænkt til mit lille lege-projekt og se
om din beskrivelse virker.

Mvh
Casper