Re: Gammelt Hauppauge tunerkort

From: Lars Sommer (none@lasg--lasg.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 02 Mar 2010 - 20:50:18 CET

Subject: Re: Gammelt Hauppauge tunerkort
From: Lars Sommer <none@lasg--lasg.dk.lh.bsd-dk.dk>
Date: Tue, 2 Mar 2010 20:50:18 +0100
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

Den 02/03/2010 kl. 20.06 skrev Casper Quitzau:

> Hej,
>
> Jeg vil gerne lege lidt med MythTv under FreeBSD, men jeg ligger kun inde med et noget gammelt PCI tuner-kort fra Hauppauge som jeg vil høre om der er noget der har erfaring med under FreeBSD?... og hvordan jeg skal gribe det an at få sat op?
>
> Kortet har følgende info:
> Hauppauge WinTv
> PAL - BG/I
> 61344 Rev B421
> Det ligger et foto af kortet her: http://www.seeque.dk/gfx/HauppaugeWinTv.jpg
> [...]

Hej Casper

For tre år siden virkede det for mig, og jeg skrev:
http://lasg.dk/cms/node/53 om "TV-kort i FreeBSD"

Da det også var et Hauppauge Win(cast)TV med Phillips-tuner, er der da en vis sandsynlighed for det også virker nemt for dig.

Men du får næppe så meget spændende ud af et tv-kort til analogt tv i dag, med mindre du har en tv-signalkonverteringsboks i forvejen.

Hvis jeg stod i situationen i dag, ville jeg søge på om ikke nogle af de moderne små digital-tv-modtagerdimser til USB er understøttede i FreeBSD.
Sådan en udemærket dims til Mac, koster blot 300-500 kr, og det ville undre mig hvis nogle af dem ikke skulle virke i FreeBSD.

--
Med Venlig Hilsen / Best Regards
Lars Sommer

Denne email er underskrevet med min danske Digitale Signatur fra Videnskabsministeriet, samt min egen private PGP-nøgle.

Overvej konsekvenserne for miljøet, før du udskriver denne email og/eller dens eventuelle vedlagte filer.

This email is signed by my danish Digital Signature from the Ministry of Science, and with my own private PGP key.

Please consider the impact on the environment, before printing this email and/or its attachments.