Re: trafik pr døgn

From: robert@sermilik.dk
Date: Mon 18 Jan 2010 - 21:59:12 CET

Date: Mon, 18 Jan 2010 21:59:12 +0100
Subject: Re: trafik pr døgn
From: robert@sermilik.dk
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

Jeg opsamler en del data via snmp og telnet vha perl scripts og putter det
i rrd's. Det er faktisk meget simpelt. Mine scripts genererer selv en ny
rrd
fil ifald en ny enhed bliver tilgængelig.
Kig på web.taranis.org/drraw/ for præsentation af grafer.
Check evt. også rrgrapher. Den kan hjælpe dig med at lave grafer og
viser hvorledes rrd tool kaldes for at lave pågældende graf.
/Robert