Re: trafik pr døgn

From: Ebbe Hjorth (none@info--ebbehjorth.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 17 Jan 2010 - 15:34:21 CET

Date: Sun, 17 Jan 2010 15:34:21 +0100
Subject: Re: trafik pr døgn
From: "Ebbe Hjorth" <none@info--ebbehjorth.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

> personligt bruger jeg RRDtool - det er altid rart at bestemme selv. Så
> kan man også samle alt muligt andet op: diskfree, cpustat, mailqueue,
> mails sendt/modtaget, webserver hits .... Når først man har forstået
> RRDtool, er der ingen grænser mere...

Puha, savner mrtg allerede, det er da noget langhåret noget det her, du
kan da ikke seriøst mene at du har brugt tiden på det her? Damn det tager
da 100 år bare for en simpel graf som mrtg klarer på 2 minutter :)

Jeg har brugt følgende til at komme igang, men hvis jeg så vil have mere
på, så skal der laves ny database, ny script til at lave en graph osv.

http://silverwraith.com/papers/freebsd-snmp.php