Re: trafik pr d?gn

From: Michael Knudsen (none@e--molioner.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 17 Jan 2010 - 18:39:50 CET

Date: Sun, 17 Jan 2010 18:39:50 +0100
From: Michael Knudsen <none@e--molioner.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: trafik pr d?gn

On Sun, Jan 17, 2010 at 12:48:58PM +0100, Ebbe Hjorth wrote:
> Okay, ja det lyder jo meget godt - Men s? vidt jeg kan se er det kun
> overv?gning, ligesom mrtg, og ikke s? meget opsamling, eller hvad jeg nu
> skal kalde det - Men kigger i alle retninger, s? m?ske falder jeg over
> noget brugbart ;)

Munin er udelukkende statistik (dvs. der er vist mulighed for noget
interaktion med nagios), men det er til gengaeld meget nyttigt til at
analysere problemer paa ens maskiner, fordi man tit hurtigt kan danne sig
et overblik over symptomer og se sammenhaenge.

Hvad angaar muligheden for at se total trafikmaengde ud fra graferne:

        http://brage.sunsite.dk/munin/dotsrc.org/heimdal.dotsrc.org-if_em0-day.png

Avg (-/+) viser gennemsnitlig bitrate de sidste 24 timer, og saa er det
blot at gange op.

-m.

--
Rumour is information distilled so finely that it can filter through
anything.