Re: Tivoli Storage Manager på FreeBSD?

From: Phil Regnauld (none@regnauld--x0.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 29 Sep 2009 - 09:41:14 CEST

Date: Tue, 29 Sep 2009 09:41:14 +0200
From: Phil Regnauld <none@regnauld--x0.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Tivoli Storage Manager på FreeBSD?

Anders stergaard Jensen (aj) writes:
> Hej alle,
>
> Det her spørgsmål er sikkert ikke nyt, men jeg vover alligevel at kaste
> det afsted til jer kompetente BSDere: Hvad er jeres erfaring med at
> køre FreeBSD med TSM-backup? Jeg har to FreeBSD-servere, som jeg gerne
> vil have dækket ind under en hosted backupløsning, dvs. det er sådan set
> "kun" TSM backup-klienten som jeg skal have til at fungere på FreeBSD.
> Endvidere skal der kun tages backup af nogle enkelte mapper.

        Have done it. Det er ikke pænt, der er nogle issues med locales, +
        hvilke filsystem der skal tages bakcup af. Jeg hackede linuxulatoren
        dengang om omdefinerede linux_emul_path[] fra /compat/linux til /,
        og benyttede LD_LIBRARY_PATH til at pege klienterne i den rigtige
        retning.

        Mig bekendt kører det fortsat på FreeBSD 5.x og TSM 4 på Rigshospitalet :)

        http://129.142.64.71/~regnauld/freebsd-tsm-howto.txt