Re: JBoss 5 på FreeBSD

From: Morten Liebach (none@m--mongers.org.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 10 Nov 2008 - 12:04:17 CET

From: Morten Liebach <none@m--mongers.org.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: JBoss 5 på FreeBSD
Date: Mon, 10 Nov 2008 12:04:17 +0100

On Nov 10, 2008, at 11:34, Anders Østergaard Jensen wrote:

> Jeg er ved at opsætte en ny FreeBSD-server, der skal afvikle en
> større Java EE-applikation. Af forskellige årsager er valget for
> applikationsdrift faldet på JBoss. Jeg er ret overbevist om, at
> flere af jer herinde sikkert har afprøvet den kombination. Jeg har
> derfor følgende spørgsmål:
>
> 1) Er der nogen problemer, jeg skal være opmærksom på?

Vi kører JBoss 4 på FreeBSD'er, det kører problemfrit. Har ikke
erfaring med 5'eren.

> 2) 5.0CR2 er ikke i Ports. Jeg vil dog gerne køre den seneste
> release candidate.

Det er meget nemt bare at tage en zip fil og pakke ud. Så vidt jeg
husker er der ikke noget særligt at tage hensyn til.

> 3) Har én af jer et passende sæt rc-scripts til startup og shutdown,
> som jeg kan få lov til at se? :)

Det er nærmest banalt bare at wrappe de scripts der følger med JBoss i
et script i /usr/local/etc/rc.d, bare se efter et af de eksisterende
scripts for hvordan man gør.

Mvh.
Morten Liebach

--