Re: virtualisering med freebsd

From: Sven Esbjerg (none@list0--xbsd.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 29 Mar 2008 - 09:31:14 CET

Date: Sat, 29 Mar 2008 09:31:14 +0100
From: Sven Esbjerg <none@list0--xbsd.net.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: virtualisering med freebsd

On Sat, Mar 29, 2008 at 01:36:17AM +0100, Kasper Bonne wrote:
> [...]

Jeg valgte med vilje et stærkt udsagn. Jeg har også kørt winxp under qemu,
men jeg mener der er langt fra hvad jeg lige kan bruge på min dekstop til
hvad der godt at køre på en server.

> [...]
> upåklageligt (gennem et tap interface og en bridge).
>
> Hastigheden er også helt fin. Der er sikkert et performance tab, men
> det er ikke noget jeg har bidt mærke i. Jeg bruger qemu-accelerator
> modulet kqemu og det har heller ikke givet nogen problemer selvom der
> står at det er alpha.
>
> Det eneste det var lidt besværligt var at få det hele stablet på
> benene til at starte med. Du skal lave et par scripts til at starte
> tap interfacet og bridgen men jeg kan sende dig mine hvis du er
> interesseret, så har du jo noget at bygge videre på.

Jeg kunne i hvert fald godt tænke mig at se din conf (og script) hvis vi
måtte. Det er ikke trivielt at sætte op første gang og der er sikkert mange
som kunne drage glæde af at se din conf.

Mvh
Sven

--
WWW: http://sven.esbjerg.name