Re: virtualisering med freebsd

From: Kasper Bonne (none@kbonne--gmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 29 Mar 2008 - 12:57:43 CET

Date: Sat, 29 Mar 2008 12:57:43 +0100
From: "Kasper Bonne" <none@kbonne--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: virtualisering med freebsd

2008/3/29 Sven Esbjerg <none@list0--xbsd.net.lh.bsd-dk.dk>:
> Jeg kunne i hvert fald godt tænke mig at se din conf (og script) hvis vi
> måtte. Det er ikke trivielt at sætte op første gang og der er sikkert mange
> som kunne drage glæde af at se din conf.

Jeg har vedhæftet 3 scripts. tap-scripts'ne bliver kaldt af
start_qemu.sh. De har været i brug i et stykke tid men er ikke gennem
testet på andre maskiner end min.

Brug qemu-img til at lave en "harddisk" fil.

Bemæk at du muligvis er nød til at lave specielle firewall regler for
at få trafikken igennem.

/Kasper