Re: virtualisering med freebsd

From: Kasper Bonne (none@kbonne--gmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 29 Mar 2008 - 01:36:17 CET

Date: Sat, 29 Mar 2008 01:36:17 +0100
From: "Kasper Bonne" <none@kbonne--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: virtualisering med freebsd

2008/3/28 Sven Esbjerg <none@list0--xbsd.net.lh.bsd-dk.dk>:

> 1. FreeBSD dur ikke til at virtualisere Windows.

Jeg har haft en Windows XP Pro kørende i qemu (emulators/qemu/) i 5-6
måneder og jeg har ikke haft nogen problemer. Netværk virker
upåklageligt (gennem et tap interface og en bridge).

Hastigheden er også helt fin. Der er sikkert et performance tab, men
det er ikke noget jeg har bidt mærke i. Jeg bruger qemu-accelerator
modulet kqemu og det har heller ikke givet nogen problemer selvom der
står at det er alpha.

Det eneste det var lidt besværligt var at få det hele stablet på
benene til at starte med. Du skal lave et par scripts til at starte
tap interfacet og bridgen men jeg kan sende dig mine hvis du er
interesseret, så har du jo noget at bygge videre på.

mvh
/Kasper