Re: Hjemmeserver i skab

From: Henrik Lund Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 17 Mar 2008 - 08:42:02 CET

From: Henrik Lund Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Hjemmeserver i skab
Date: Mon, 17 Mar 2008 08:42:02 +0100

On 16/03/2008, at 13.06, Rico Secada wrote:

> Du gav mig inspiration til at se mig lidt omkring, og jeg fandt denne
> Koolu box:
> http://shop.koolu.com/index.php?main_page=product_info&products_id=3
>
> Den er meget tiltalende synes jeg. Nogen der har erfaringer med Koolu?
ingen erfaringer med Koolu

til gengæld har jeg erfaring for at det er irriterende at have en
BIOS eller bootbeskeder over VGA på en lille server i hjemmet.

Med en soekris har man direkte seriel til det hele, hvor man
ved problemer skal finde en VGA skærm at sætte på systemet
for at se hvorfor den ikke booter
(hvorefter man slæber skærm og tastatur til maskinen og
finder "fsck kunne ikke automatisk reparere" og skal skrive fsck selv)

Jeg har dog løst det lille problem ved at købe et sæt KVM extender
som via patchkabel fører konsollen fra kælderen til min arbejdsplads
til BIOS tingene og bruger så en 5501 med 4-port serielkort som
konsolserver - helt perfekt :-)

Min KVM extender er model CE-250R men der findes mange modeller:
http://www.aten.com/KVM-Extender.htm

Mvh

Henrik

--
Henrik Lund Kramshøj, Follower of the Great Way of Unix
hlk@security6.net, +45 2026 6000 cand.scient CISSP CEH