Re: Switch

From: Phil Regnauld (none@regnauld--x0.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 17 Mar 2008 - 05:34:21 CET

Date: Mon, 17 Mar 2008 05:34:21 +0100
From: Phil Regnauld <none@regnauld--x0.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Switch

On Sun, Mar 16, 2008 at 11:48:26PM +0100, Niels Wahlgreen wrote:

> 1. Har nogen af jer lignende erfaringer? Jeg har ikke oplevet unmanaged switche som gik ned siden engang sidst i halvfemserne. Nogen bud på andet, som kunne forårsage problemet? Jeg har overvejet om det kan være en defekt port i jay.nets udstyr? Der er ikke noget nævneværdig trafik på serverne.

        Har oplevet det her 3 gange i løbet af sidste uge, med 20 PCer,
        og 5-6 Cisco kasser (switche og routere) tilsluttede en "backbone",
        dvs en D-Link 5 port switch. Lige så snart der var for meget multicast,
        kunne D-Link pludselige finde på at holde op med at forwarde trafik
        til den ene port.

        Har oplevet Allied Telesyn switch der dør når man har for meget CARP
        (multicast igen) trafik. Så både managed og unmanaged.

> 2. Hvis jeg skulle erstatte de to billige switche med en bedre løsning, i form af én managed gigabit switch - er der så nogen heads-up, erfaringer, eller anbefalinger?

        HP Procurve eller Cisco. Procurve duer rimelig godt for prisen.