Re: HP Smart Array 400 ... ?

From: Søren Klintrup (none@soren--klintrup.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 13 Mar 2008 - 09:58:14 CET

Date: Thu, 13 Mar 2008 09:58:14 +0100
From: Søren Klintrup <none@soren--klintrup.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: HP Smart Array 400 ... ?

Mikael Syska wrote:

> Jeg skal bruge det som virker ... vil jo gerne have en mail når der
> sker noget, dog kører vi ikke nagios/nrpe ... så jeg vil nok starte
> med at prøve det andet, men det er i hvert fald skrevet bag øret. Hvis
> vi engang starter med det ....

Som sagt er det rimelig let at patche check_smartarray.sh til f.eks. at
sende mail når der er problemer.

Jeg har lavet en quick and dirty patch som mailer den person der er sat
i 'MAILTO' variablen'

patchen er mod seneste version (1.4.4).

7a8
> MAILTO="test@test.dk"
50,51c51,55
< echo ${ERRORSTRING} ${OKSTRING}|sed s/"^\/ "//
< exit ${ERR}

---
 >  if [ "${ERR}" -ge "1" ]
 >  then
 >   echo output: ${ERRORSTRING} ${OKSTRING}|sed s/"^\/ "//|mail -Es
"disk failure" ${MAILTO}
 >   exit ${ERR}
 >  fi
53d56
<  echo no raid volumes found

Kan også findes på http://pastebin.ca/940793 fuld version på http://pastebin.ca/940797

Det kan helt sikkert laves meget bedre, så den formaterer mailen pænere osv. men den her burde virke (har ikke fået testet det igennem dog).

/Søren