Re: HP Smart Array 400 ... ?

From: Mikael Syska (none@mikael--syska.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 13 Mar 2008 - 08:48:04 CET

Date: Thu, 13 Mar 2008 08:48:04 +0100
From: "Mikael Syska" <none@mikael--syska.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: HP Smart Array 400 ... ?

Hej begge,

2008/3/13 Søren Klintrup <none@soren--klintrup.dk.lh.bsd-dk.dk>:

> Hej,
>
> Du kan enten hente hpasmd og prøve at ligge den på maskinen (
> http://people.freebsd.org/~jcagle/ ), den virker dog ikke på alle bsd
> versioner, og så vidt jeg husker kun på i386, det ser dog ud til at den
> er kommet i ports nu, så måske den kan compiles på amd64 + 7.0, har jeg
> ikke prøvet.

Skal bruge det på en i386 med 7.0 på ... så kan jeg jo se om det virker ....

> Ellers kan du bruge camcontrol til at læse diskene med, jeg har selv
> skrevet et lille wrapperscript til nagios/nrpe, det kan uden problemer
> bruges til andre formål direkte, og tilrettes til endnu flere.
>
> Der er mere info her: http://www.klintrup.dk/soren/proliant/
>
> Jeg har sørget for at lave det med tools der er tilgængelige i base, så
> der ikke skal installeres noget på serveren (hpasm kræver kernemodul og
> en daemon).

Jeg skal bruge det som virker ... vil jo gerne have en mail når der
sker noget, dog kører vi ikke nagios/nrpe ... så jeg vil nok starte
med at prøve det andet, men det er i hvert fald skrevet bag øret. Hvis
vi engang starter med det ....

2008/3/13 Jette Derriche <none@bsd-dk--nerdgirl.dk.lh.bsd-dk.dk>:

> Google er fin til at søge med i arkiverne:
>
> HP Smart Array 400 site:bsd-dk.dk
>
> Men det ser ikke ud til at emnet har været oppe før.
>
> /Jette

Måske det er min hjerne som er brændt lidt sammen, men jeg var ret
overbevist om at det havde været oppe før, i hvert fald er der en
masse der bruger HP servere ... derfor jeg nok også regnede med at det
havde været oppe at vende med deres smart array ... men jeg tager jo
nok fejl....

btw. så var det også den måde jeg brugte på google ... derfor jeg
regnede med at der måtte være en anden måde at søge i arkiverne på.

Men der er jo kommet et svar fra Søren, så jeg er godt tilfreds, og
vil kigge på det senere .... takker.

mvh
Mikael Syska