Re: Soekris 4811, FreeBSD ( 6.3 eller 7 ) og Radius?

From: Flemming Frøkjær (none@flemmingf--gmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 10 Mar 2008 - 08:57:57 CET

Date: Mon, 10 Mar 2008 08:57:57 +0100
From: "Flemming Frøkjær" <none@flemmingf--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Soekris 4811, FreeBSD ( 6.3 eller 7 ) og Radius?

2008/3/8 Mikael Syska <none@mikael--syska.dk.lh.bsd-dk.dk>:

> Er der noget specielt jeg skal være opmærksom på ? Det er jo en
> langsom boks( embedded og lav energi forbrug ), så bruger folk
> packages eller venter på at den compiler pakker fra ports?
>

> Jeg har fundet:
> http://www.michaelbrumm.com/how-to-install-freebsd-pxe.html
> Er der andre bedre måder at gøre det på, da jeg ikke lige har en anden
> FreeBSD på dette netværk ... ?

Jeg bruger nanobsd. Du behøver ikke have andre freebsd bokse på samme netværk.
Jeg kører alle mine soekriser på flash kort, og så bygger jeg på min
arbejds station. Hvis du senere vil instalere endnu en pakke kan du
gøre det ved at overføre et nyt image. evt. via en usb stick hvis du
ikke kan nå den via netværket.

mvh
Flemming

--