Soekris 4811, FreeBSD ( 6.3 eller 7 ) og Radius?

From: Mikael Syska (none@mikael--syska.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 08 Mar 2008 - 17:43:32 CET

Date: Sat, 8 Mar 2008 17:43:32 +0100
From: "Mikael Syska" <none@mikael--syska.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Soekris 4811, FreeBSD ( 6.3 eller 7 ) og Radius?

Hej,

Jeg har fået fingrene i sådan en Soekris 4811 boks, og tænkte at det
kunne være meget sjovt at prøve at installere freebsd på den.

Er der noget specielt jeg skal være opmærksom på ? Det er jo en
langsom boks( embedded og lav energi forbrug ), så bruger folk
packages eller venter på at den compiler pakker fra ports?

Jeg havde tænkt på at installere en RADIUS server, hvor mange via et
http interface kunne oprette og slette brugere ... se deres accounting
og andre informationer. Måske andre ting, ved jeg ikke endnu.

Jeg har fundet:
http://www.michaelbrumm.com/how-to-install-freebsd-pxe.html
Er der andre bedre måder at gøre det på, da jeg ikke lige har en anden
FreeBSD på dette netværk ... ?

Det er et par Cisco Aironet 1100 der bruges som AP, som skal auth mod
min Radius server.

Skal jeg have fat en i en 2.5" disk eller endnu bedre, hvis en 3.5"
kunne bruges ... eller ville et 256MB flash kort være noget ? Jeg har
ingen erfaring med Soekris, så ved ikke om det er muligt. Bare at /tmp
og andre mount points som bruges ofte skal være "memory" mounts ...

Hvis det skal være en disk, hvor man kan købe et stil til harddisken
... kan se på www.soekris.com at ledningen er meget kort, den boks jeg
har fået fat i er allerede installere i et 1U rackmount kabinet, og
der må den gerne blive :-)
Hvad muligheder har jeg her ?

Nogen der kender nogle utrolig nemme Radius servere jeg kunne kigge på
? eller måske en helt andet måde at gøre det på, så lytter jeg genre
til gode råd ...

Tror jeg har fået det hele med nu ... ellers kommer der nok et mail
mere ... det er jo altid rart med lidt traffik på listen :-)

mvh
Mikael Syska