Re: flytte til større harddisk

From: Mic J (none@michael.cognacc--gmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 14 Jun 2008 - 18:16:16 CEST

Date: Sat, 14 Jun 2008 17:16:16 +0100
From: "Mic J" <none@michael.cognacc--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: flytte til større harddisk

2008/6/14 Martin Toft <none@mt--martintoft.dk.lh.bsd-dk.dk>:

> Det lyder til du vil flytte hele dit system og ikke kun
> hjemmekataloger/homedirs. I såfald får du, udover at kopiere filer og
> mapper med f.eks. dump og restore, brug for at installere en
> "first-stage boot program" på den nye disk. Dette har jeg kun prøvet på
> OpenBSD, hvor det gøres med /usr/mdec/installboot (se man installboot).
> Der findes sikkert tilsvarende værktøjer på de andre BSD'er.
>
> Martin

Jeps helt præcist, det er et helt opsat system, konfigureret med
subversion webserver,
ftp server, mailserver, etc
Og jeg vil bare flytte til en større disk for at få plads til flere
repositories og andre ting.
og jeg vil gerne undgå at rode i mine konfigurationer, /etc f.eks

http://www.bsdnewsletter.com/bsda-book/Backup_and_restore_a_file_system.html
/usr/mdec/installboot (se man installboot).
Det kigger jeg på.

tak

Michael