Re: flytte til større harddisk

From: Martin Toft (none@mt--martintoft.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 14 Jun 2008 - 15:07:02 CEST

Date: Sat, 14 Jun 2008 15:07:02 +0200
From: Martin Toft <none@mt--martintoft.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: Mic J <none@michael.cognacc--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: flytte til større harddisk

On Sat, Jun 14, 2008 at 02:49:26PM +0200, Martin Toft wrote:
> On Sat, Jun 14, 2008 at 01:23:05PM +0100, Mic J wrote:
> [snip]
> [snip]
>
> Jeg plejer at bruge dump og restore. Jeg kan ikke helt huske hvilke
> options/switches, jeg plejer at bruge, men prøv at læse de to værktøjers
> manualsider. Denne artikel ser også lovende ud:
>
> http://www.bsdnewsletter.com/bsda-book/Backup_and_restore_a_file_system.html

Det lyder til du vil flytte hele dit system og ikke kun
hjemmekataloger/homedirs. I såfald får du, udover at kopiere filer og
mapper med f.eks. dump og restore, brug for at installere en
"first-stage boot program" på den nye disk. Dette har jeg kun prøvet på
OpenBSD, hvor det gøres med /usr/mdec/installboot (se man installboot).
Der findes sikkert tilsvarende værktøjer på de andre BSD'er.

Martin