Re: freebsd + apache + logrotate

From: Sven Esbjerg (none@list0--xbsd.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 30 Jul 2008 - 21:41:02 CEST

Date: Wed, 30 Jul 2008 21:41:02 +0200
From: Sven Esbjerg <none@list0--xbsd.net.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: freebsd + apache + logrotate

On Tue, Jul 29, 2008 at 12:03:32PM +0200, Ebbe Hjorth wrote:
> Jeg har flere virtual hosts på min apache, og hver host kører med egen
> access og error log - jeg vil gerne have så de bliver roteret (hvis man må
> oversætte det), hver den sidste i måneden, altså lige inden den 1.

Jeg ville nok vælge cronolog sålænge du ikke har alt for mange vhosts.

Eksempel:

ErrorLog "|/usr/local/sbin/cronolog /var/log/apache/vhost_error_log.%y%m"
CustomLog "|/usr/local/sbin/cronolog /var/log/apache/vhost_access_log.%y%m" combined

Det vil rotere dine logs for hver måned.

Problemet med cronolog er at den bruger 3 filedescriptors for hver log. Så
hvis du har rigtigt mange vhost så hold med om du løber tør for
filedescriptors.

Mvh
Sven