freebsd + apache + logrotate

From: Ebbe Hjorth (none@info--ebbehjorth.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 29 Jul 2008 - 12:03:32 CEST

Date: Tue, 29 Jul 2008 12:03:32 +0200 (CEST)
Subject: freebsd + apache + logrotate
From: "Ebbe Hjorth" <none@info--ebbehjorth.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

Hej liste!

Jeg har flere virtual hosts på min apache, og hver host kører med egen
access og error log - jeg vil gerne have så de bliver roteret (hvis man må
oversætte det), hver den sidste i måneden, altså lige inden den 1.

Jeg bruger newsyslog da den har funktionen med at sætte et max antal logs
f.eks. 12, det har apache logrotate funktion ikke.

Jeg har prøvet med

/usr/local/www/dnstools.dk/log/apz.dk-access_log www:www 640 12 * $M1D0 B
/var/run/httpd.pid 30

Og det roterer den fint hver den første i måneden.

1. Er der en smart måde at rotere flere logs på én gang eller skal jeg
lave to af disse liner i /etc/newsyslog.conf for hver virtual host?

2. Er der nogen der har erfaring med logning til mysql database? Kan det
anbefales?

På forhånd tak!

Ebbe