Re: freebsd + apache + logrotate

From: Henrik Lund Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 29 Jul 2008 - 14:09:54 CEST

From: Henrik Lund Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: freebsd + apache + logrotate
Date: Tue, 29 Jul 2008 14:09:54 +0200

On 29/07/2008, at 12.03, Ebbe Hjorth wrote:

> Hej liste!
>
> Jeg har flere virtual hosts på min apache, og hver host kører med egen
> access og error log - jeg vil gerne have så de bliver roteret (hvis
> man må
> oversætte det), hver den sidste i måneden, altså lige inden den 1.
>
> Jeg bruger newsyslog da den har funktionen med at sætte et max antal
> logs
> f.eks. 12, det har apache logrotate funktion ikke.
>
> Jeg har prøvet med
.... snip snip

Hvis man arbejder med Apache HTTP server er der følgende must-have:
  Apache Cookbook, 2nd Edition By Rich Bowen, Ken Coar
Apache Security, Ivan Ristic
High Performance Web Sites, 1st Edition By Steve Souders

evt. Essential PHP Security, 1st Edition By Chris Shiflett
(hvis man roder med PHP)

Jeg vil påstå at du formentlig har tjent dem ind igen indenfor et års
tid,
fordi du løser dine problemer på godt og vel en 1/10 del af den tid du
ellers ville bruge.

Mvh

Henrik

--
Henrik Lund Kramshøj, Follower of the Great Way of Unix
hlk@security6.net, +45 2026 6000 cand.scient CISSP CEH