Re: freebsd + apache + logrotate

From: Daniel Schledermann (none@daniel--schledermann.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 29 Jul 2008 - 14:37:47 CEST

Subject: Re: freebsd + apache + logrotate
From: Daniel Schledermann <none@daniel--schledermann.net.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Date: Tue, 29 Jul 2008 14:37:47 +0200

tir, 29 07 2008 kl. 13:49 +0200, skrev Ebbe Hjorth:

> Okay, altsÄ for mig der nu har 20+ vhosts, og gerne vil have newsyslog
> format funktioner, sÄ lyder det som om at der ik er sÄ meget andet at gÞre
> end at brygge noget sammen selv, det var bare det jeg hÄbede pÄ ikke at
> skulle gĂžre - Utroligt at der ik er nogen er har opfundet den dybe
> tallerken, isĂŠr til rotation af vhosts logs.

Jeg tror let du kan basere det pÄ rotatelogs.. Ud over at komprimere +
slette gamle logfiler, sÄ kan den vel alt, ja?

Man burde let kunne lappe pÄ de to forehold med fÞlgende shell-kode i
cron, noget i retning af...

Komprimere gamle filer (over 5 dage):
find /var/log/apache/vhosts -ctime +5 -exec gzip {} \;

Slette gamle filer (over 30 dage):
find /var/log/apache/vhosts -ctime +30 -delete

Held og lykke med det.

--
./D

".. and besides, without C, how can there be script?"

-- Daniel Schledermann