Re: Soekris 4501 og FreeBSD7

From: Niels Callesoe (none@bsd2007--t29.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 24 Jul 2008 - 09:21:30 CEST

Date: Thu, 24 Jul 2008 09:21:30 +0200
From: Niels Callesoe <none@bsd2007--t29.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Soekris 4501 og FreeBSD7

On Wed Jul 23, 2008 at 03:57:08PM +0200, Flemming Frøkjær wrote:

> Hvis du mounter dit flash kort read write resikere du at det dør en
> tidlig død på grund af for mange updates.

Det er vist en god pointe.

> Hvis du bruger nanoBSD til at instalere med kan du instalere alle de
> tools du normalt har incl ports/packages. Default vil give dig alt
> hvad du normalt har på systemet. Derfra kan du så evt. fjerne ting du
> finder unødvendige.
> Du kommer ud over problemet med at mounte read write da den laver en
> md disk til /var og /

Det ser ud til at være en rigtig god ide, jeg vil prøve at installere fra bunden som nanoBSD. Med en mem disk er jeg dog stadig bekymret for resourcer... det betyder jo trods alt at jeg har endnu mindre RAM til rådighed til OS og programmer.

> Tag et kig på PHKs introduktion her:
>
> http://phk.freebsd.dk/pubs/nanobsd_prt.pdf
>
> Jeg har aldrig selv brug en 4501, men du skal nok have nogle kernel
> options med for at holde tiden.
>
> http://phk.freebsd.dk/soekris/kern45xx.html

Jeg havde fundet de kernel options et andet sted, men tak. Nu har jeg i hvert fald nogle ting at gå videre med.

mvh

--
Niels Callesøe