Soekris 4501 og nanoBSD

From: Niels Callesoe (none@bsd2007--t29.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 24 Jul 2008 - 16:40:08 CEST

Date: Thu, 24 Jul 2008 16:40:08 +0200
From: Niels Callesoe <none@bsd2007--t29.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Soekris 4501 og nanoBSD

Nu er jeg, som nævnt i en tidligere tråd, ved at installere nanoBSD på en Soekris 4501. Og selvom det har taget lidt flere krumspring end jeg er glad for at indrømme, ser det nu ud til at fungere rimeligt fornuftigt.

Der er dog stadig et par issues, som nogen måske til tilføre lidt indsigt i. Under boot stikker følgende hændelser ud som nogle der vist ikke burde fremkomme:

cp: utimes: /var/var: No such file or directory
cp: chown: /var/var: No such file or directory
cp: chmod: /var/var: No such file or directory
cp: chflags: /var/var: No such file or directory

No suitable dump device was found.

/etc/rc: WARNING: Dump device does not exist. Savecore not run.

ELF ldconfig path: /lib /usr/lib /usr/local/lib
a.out ldconfig path: /usr/lib/aout
ldconfig: /usr/lib/aout: No such file or directory

mailwrapper: cannot exec /usr/libexec/sendmail/sendmail: No such file or directory
/etc/rc: WARNING: /etc/mail/submit.cf is not readable.
<<<

(Det fulde output fra boot kan findes på http://www.t29.dk/temp/soekris.boot omend jeg tvivler på det er interessant.)

Jeg har forsøgt at sætte savecore="0" og sendmail="NO" (og "NONE") i rc.conf, men det er åbenbart ikke helt nok til at klare de to. Til gengæld ER der ikke nogen sendmail, heller ikke bare komponenterne til at sende post ud. Så jeg skal have fundet ud af hvordan jeg får installeret det (eller helst de relevante dele fra postfix) uden at starte helt forfra, hvis jeg kan.

Jeg har i øvrigt været nød til at kopiere /etc/termcap fra min "normale" server for at få både den lokale og netværksterminaler til at virke nogenlunde, men vi virker stadig ikke rigtig via seriel.

Forslag til hvordan jeg afklarer nogle af alle disse småting modtages gerne.

Mvh

--
Niels Callesøe