Re: Soekris 4501 og FreeBSD7

From: Flemming Frøkjær (none@flemmingf--gmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 23 Jul 2008 - 15:57:08 CEST

Date: Wed, 23 Jul 2008 15:57:08 +0200
From: "Flemming Frøkjær" <none@flemmingf--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Soekris 4501 og FreeBSD7

2008/7/23 Niels Callesoe <none@bsd2007--t29.dk.lh.bsd-dk.dk>:

> Jeg har kun skimmet de små BSD'ere, de ser typisk ud til at være lavet til maskiner med små mængder diskplads, men det har jeg jo mere end rigeligt af. Så jeg vil gerne beholde muligheden for at bruge alle d
> e tools der følger med en normal FBSD, hvis jeg kan. Jeg er pt. ved at forsøge at bygge en Soekris-specifik kerne, med så få options som muligt, på en anden maskine.

Hvis du mounter dit flash kort read write resikere du at det dør en
tidlig død på grund af for mange updates.
Hvis du bruger nanoBSD til at instalere med kan du instalere alle de
tools du normalt har incl ports/packages. Default vil give dig alt
hvad du normalt har på systemet. Derfra kan du så evt. fjerne ting du
finder unødvendige.
Du kommer ud over problemet med at mounte read write da den laver en
md disk til /var og /

Tag et kig på PHKs introduktion her:

http://phk.freebsd.dk/pubs/nanobsd_prt.pdf

Jeg har aldrig selv brug en 4501, men du skal nok have nogle kernel
options med for at holde tiden.

http://phk.freebsd.dk/soekris/kern45xx.html

Flemming