Re: Soekris 4501 og FreeBSD7

From: Niels Callesoe (none@bsd2007--t29.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 23 Jul 2008 - 15:40:16 CEST

Date: Wed, 23 Jul 2008 15:40:16 +0200
From: Niels Callesoe <none@bsd2007--t29.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Soekris 4501 og FreeBSD7

On Wed Jul 23, 2008 at 03:17:05PM +0200, Flemming Frøkjær wrote:
> [...]
leret disken med al plads brugt som / uden swap.

> Hvordan har du instaleret den? Er / mountet read only? Hvad med /var?

Jeg har installeret ved at sætte kortet i en læser på den almindelig PC, boote den fra en FreeBSD7 boot-cd og kører sysinstall hvorfra jeg så har partitioneret og installeret på CF-kortet (fra ftp). Jeg har
installeret "User" sættet med docs. / er mounted rw (uden softupdates). Jeg kunne sagtens skrive til disken. /var er bare et bibliotek i /.

> Har du kigget på nanoBSD?

Jeg har kun skimmet de små BSD'ere, de ser typisk ud til at være lavet til maskiner med små mængder diskplads, men det har jeg jo mere end rigeligt af. Så jeg vil gerne beholde muligheden for at bruge alle d
e tools der følger med en normal FBSD, hvis jeg kan. Jeg er pt. ved at forsøge at bygge en Soekris-specifik kerne, med så få options som muligt, på en anden maskine.

> Flemming

Tak for svaret.

Niels