master.passwd og ups!

From: Mic J (none@michael.cognacc--gmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 03 Jul 2008 - 01:53:54 CEST

Date: Thu, 3 Jul 2008 01:53:54 +0200
From: "Mic J" <none@michael.cognacc--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: master.passwd og ups!

Hej

Jeg skulle opgradere min NetBSD til current.
jeg lavede en etcupdate i netbsd (ligesom mergemaster/mergeslave)
Men hovsa jeg var træt og glemte at lave backup af etc.

så da jeg kom til at skulle vælge den gamle eller nye version af
/etc/master.passwd
kom jeg til at vælge at den skulle installere den nye. Dang, ding dang
dingeling. eller noget.

Nå jeg har jo stadigvæk /etc/passwd.

Er der nogen måde hvor jeg kan generere master.passwd fra passwd også
automatisk spørge brugerne
om nyt password, eller er der nogle andre måder at gøre det på (udover
at tage jævnlig backup).
Jeg har backup, men jeg har nyeligt introduceret nogle flere brugere
til test foremål, og det kom ikke med.
derfor villle jeg gerne prøve at komme den anden vej

Michael