Re: boote FreeBSD på p800 raid-kontroller

From: Preben Uhrskov (none@preben--uhrskov.biz.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 17 Jan 2008 - 10:12:38 CET

Date: Thu, 17 Jan 2008 10:12:38 +0100
From: "Preben Uhrskov" <none@preben--uhrskov.biz.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: boote FreeBSD på p800 raid-kontroller

On 1/17/08, Claus Guttesen <none@kometen--gmail.com.lh.bsd-dk.dk> wrote:

> Det var imponerende. Er alle 18 diske sat sammen i én stor
> raid-partition? Hvilken Linux-udgave brugte du?

Ja, alle diske sidder i ét stort RAID6. Vi fandt ud af at det er ret
vigtigt at sætte stripesize lavt, for ellers performer det mildest
talt forfærdeligt. Vores står til 64KB. Det er en Ubuntu Gutsy x64
med 2.6.22-14-server kernel.

> Jeg kørte en bonnie++ på partitionen med otte diske i raid 1+0, og fik
> 277 MB/s ved sekventiel blok-skrivning.

Vi har 2 maskiner med hver 18 diske. Vi prøvede at sætte alle 36 diske
til én maskine og lave ét stort RAID0. Det gav de samme ~450MB/s, og
det endte med at vi fik HP til at indrømme at vi ikke skulle regne med
at få mere performance ud af P800'eren. Det til trods for at det er
deres største produkt inden man går over i SAN-løsninger. Det skuffede
os ekstremt meget, da vi har "billige" controllere fra ATTO og 3ware
som kan outperforme P800'eren anytime.

Hvis du har nogle spørgsmål, må du endelig sige til.

Mvh,
Preben