Re: boote FreeBSD på p800 raid-kontroller

From: Claus Guttesen (none@kometen--gmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 17 Jan 2008 - 09:39:43 CET

Date: Thu, 17 Jan 2008 09:39:43 +0100
From: "Claus Guttesen" <none@kometen--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: boote FreeBSD på p800 raid-kontroller

> Den virker i hvert fald perfekt under Linux, hvor benchmarks siger
> 450MB/s i både read og write for 18 diske i RAID6.
>
> Maskinen er en DL385 med dual AMD 2216 og 2GB RAM. I øvrigt er der
> ingen problemer med P400 under FreeBSD 7. Den styrer nemlig
> systemdiskene og gjorde at jeg kunne få et bootable system.
>
> Jeg er meget interesseret i at høre hvad du kan vride ud af den på FreeBSD.

Det var imponerende. Er alle 18 diske sat sammen i én stor
raid-partition? Hvilken Linux-udgave brugte du?

Jeg kørte en bonnie++ på partitionen med otte diske i raid 1+0, og fik
277 MB/s ved sekventiel blok-skrivning.

--
regards
Claus

When lenity and cruelty play for a kingdom, the gentlest gamester is the soonest winner.

Shakespeare