Re: boote FreeBSD på p800 raid-kontroller

From: Preben Uhrskov (none@preben--uhrskov.biz.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 16 Jan 2008 - 15:53:15 CET

Date: Wed, 16 Jan 2008 15:53:15 +0100
From: "Preben Uhrskov" <none@preben--uhrskov.biz.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: boote FreeBSD på p800 raid-kontroller

On 1/16/08, Claus Guttesen <none@kometen--gmail.com.lh.bsd-dk.dk> wrote:

> Beklager, jeg læste mailen et par gange, for at få alt med, snork. Det
> er 7.0 prelease (stable fra 16. ja. 2008). Sjovt nok har jeg ikke haft
> problemer med at se diskene. Uddrag fra dmesg:
>
> ciss1: <HP Smart Array P800> port 0x5000-0x50ff mem
> 0xfdf00000-0xfdffffff,0xfdef0000-0xfdef0fff irq 17 at device 0.0 on
> pci19
> ciss1: [ITHREAD]

Det var noget alá den fejl, jeg fik på min maskine også. Da maskinerne
er rykket i produktion, har jeg ikke eksperimenteret videre med det,
men man kan da håbe, at cciss-driveren bliver fixet inden -RELEASE.

Den virker i hvert fald perfekt under Linux, hvor benchmarks siger
450MB/s i både read og write for 18 diske i RAID6.

Maskinen er en DL385 med dual AMD 2216 og 2GB RAM. I øvrigt er der
ingen problemer med P400 under FreeBSD 7. Den styrer nemlig
systemdiskene og gjorde at jeg kunne få et bootable system.

Jeg er meget interesseret i at høre hvad du kan vride ud af den på FreeBSD.

Mvh,
Preben