xdm og pam problemer

From: Mikkel C. Simonsen (none@mcs--post5.tele.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 09 Jan 2008 - 19:42:17 CET

Date: Wed, 09 Jan 2008 19:42:17 +0100
From: "Mikkel C. Simonsen" <none@mcs--post5.tele.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: xdm og pam problemer

Endnu et problem på den nyligt installerede FreeBSD 6.2 server...

Der var 4 X-terminaler koblet på den gamle server, og de skulle gerne
igang på den nye også. Jeg fik dhcp og tftp igang, så nu booter
terminalerne. Jeg fik også xdm til at køre, så jeg nu får en
login-prompt på terminalerne.

Men når jeg logger ind, genstarter X bare, og jeg får en login prompt
igen. Den eneste fejlmelding jeg kan se er denne:

xdm: pam_sm_close_session(): no utmp record for tryk-4f:0

Kan det være problemet? tryk-4f er en af terminalerne.

Jeg har lavet en .xsession fil, og den fungerer når jeg logger ind på
serveren.

Jeg ville også prøve med gdm, men den installation blev ikke færdig før
jeg tog hjem (det tager sin tid på en Pentium Pro..).

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen