Re: xdm og pam problemer

From: Mikkel C. Simonsen (none@mcs--post5.tele.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 10 Jan 2008 - 21:53:31 CET

Date: Thu, 10 Jan 2008 21:53:31 +0100
From: "Mikkel C. Simonsen" <none@mcs--post5.tele.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: xdm og pam problemer

Mikkel C. Simonsen wrote:
> Endnu et problem på den nyligt installerede FreeBSD 6.2 server...
>
> Jeg ville også prøve med gdm, men den installation blev ikke færdig før
> jeg tog hjem (det tager sin tid på en Pentium Pro..).

Lige et follow-up på min egen besked. Jeg har nu prøvet med gdm, og det
gik heller ikke. Fejlen er dog anderledes. Jeg slog XDMCP til i
gdm-opsætningsprogrammet, og så burde det vel virke? Men det gør det
ikke helt. Hvis jeg logger ind lokalt på serveren virker det stadig fint.

På X terminalerne kan jeg lige se login dialogen blive tegnet op,
hvorefter den forsvinder. I loggen står der følgende:

kernel: pid 880 (gdmlogin), uid 92: exited on signal 6 (core dumped)

Hvis jeg prøver at logge ind fra X11 på OSX (X -query bsdsnegl -once
:1), kommer der ikke nogen login dialog, men følgende i loggen på serveren:

kernel: pid 797 (gdmlogin), uid 92: exited on signal 11 (core dumped)

Hvis jeg prøver X -query 127.0.0.1 på serveren virker det også fint, og
jeg får en login dialog. Hvad kan der være galt? Er der ingen der bruger
X terminaler mere?

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen