Re: Hukommelse for workstation/server Fully buffered

From: Henrik Lund Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 21 Dec 2008 - 18:40:15 CET

From: Henrik Lund Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Hukommelse for workstation/server Fully buffered
Date: Sun, 21 Dec 2008 18:40:15 +0100

On 21/12/2008, at 15.02, Mic J wrote:

> Hej jeg er ved at købe ind til en arbejdsstation(slackstation?)/server
>
> Jeg har købt
> 775 GIGABYTE GA-EP43-DS3 / Intel P43 Express
> CPU 775 CORE2 QUAD Q6600 2.4 GHz FSB1066 2x4MB BOX
>
> Og skal nu ud og købe noget ram.
> Starter med 8GB og vil senere udvide til 16GB
> Den skal bruges til noget Xen virtualisering
> Og køre forskellige OS.
>
> Nu skal jeg have købt ram, og gammel lærdom, siger noget om
> at hvis man får en hvis mængde ram skal den helst være buffered
> have paritet etc. og nu kan jeg se der er noget FB-DIMM DDR2 ram
> [...]

Jeg købte for nyligt noget Fully Buffered RAM og det var ikke blot en
forbedring
af performance - det virkede slet ikke i mine maskiner!

Det lader til at være meget få maskiner der bruger FB RAM, men
generelt er jeg
ikke up to date med RAM og hader faktisk at skulle købe RAM til
maskiner efterhånden.

Så SØRG for at finde ud af om det RAM du køber passer til maskinen, jeg
har ikke googlet efter det bundkort der - for jeg vil ikke tage
ansvaret hvis du
køber noget forkert :-)

God jul

Henrik

--
Henrik Lund Kramshøj, Follower of the Great Way of Unix
hlk@security6.net, +45 2026 6000 cand.scient CISSP CEH