Re: buildworld / upgrade

From: Simon L. Nielsen (none@simon--FreeBSD.org.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 05 Aug 2008 - 17:14:54 CEST

Date: Tue, 5 Aug 2008 17:14:54 +0200
From: "Simon L. Nielsen" <none@simon--FreeBSD.org.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: buildworld / upgrade

On 2008.08.05 14:11:23 +0200, Carsten Jensen wrote:
> [...]
[...]
> Jeg besvarer lige i andre der har svaret til mig.. ingen grund til at
> spamme listen med bsvarelser :-)
>
> @Ask Holme
> Den fejler også ved upgrade fra 5.5 til 6.3 det skrev jeg måske ikke
> tydeligt nok.

Det er ikke supportet at opgradere direkte fra 5.X til 7.X (i hvert
fald via source) - de fleste gange er det kun X.? til X+1.? der er
supportet. Dvs. du skal via 6.X. Det er for at undgå for meget
gammelt compat skrammel i buildsystemmet.

Hvad fejler den præcis på ved en 5.5 -> 6.3 upgrade? Prøv evt. til
RELENG_6 / 6.3-STABLE istedet for 6.3-RELEASE.

> @Ebbe Hjort
> Tak.. umiddelbart ser det ud til at man skal upgrade til 6.x via src før
> man kan bruge freebsd-update

Well, du burde kunne opgradere fra 5.5 med freebsd-update, men kan
være du stadig skal via 6.X.. Jeg har lige prikket til cperciva for
at høre hvad der skulle virke...

--
Simon L. Nielsen