SV: buildworld / upgrade

From: Gert Lynge (none@gert--lynge.org.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 05 Aug 2008 - 16:06:03 CEST

From: "Gert Lynge" <none@gert--lynge.org.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: SV: buildworld / upgrade
Date: Tue, 5 Aug 2008 16:06:03 +0200

>@Ebbe Hjort
>Tak.. umiddelbart ser det ud til at man skal upgrade til 6.x via src før
>man kan bruge freebsd-update

Nej - det tror jeg ikke nødvendigvis man skal. Se
http://www.daemonology.net/:
[...]
A short set of instructions on how to upgrade a FreeBSD 4.8 system to
FreeBSD 4.11.
... instructions to upgrade a FreeBSD 5.3 system to FreeBSD 5.4.
... instructions to upgrade a FreeBSD 5.4 system to FreeBSD 6.0.
... and a script to to upgrade a FreeBSD 6.0 system to FreeBSD 6.1.
[...]

Der har været "support" for ældre versioner - bare ikke så "moden" som den
support der er nu...

Mon ikke beskrivelsen fra 5.4->6.0 kan inspirere til at også 5.5->6.0 er
muligt? (nej - jeg har ikke prøvet - men jeg har tidligere fulgt et par af
vejledningerne for at opgradere - kan dog ikke længere huske hvilke - men
jeg er da på 6.x nu :-) )...

MVH
    Gert Lynge