Re: mail server

From: Mikael Syska (none@mikael--syska.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 30 Sep 2007 - 14:35:05 CEST

Date: Sun, 30 Sep 2007 14:35:05 +0200
From: Mikael Syska <none@mikael--syska.dk.lh.bsd-dk.dk>
To:  bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: mail server

Yo,

Ebbe Hjorth wrote:
> Hej,
>
> Sidder her en søndag eftermiddag og leger med tanken om en freebsd mail
> server, men har lige brug for jeres anbefalninger og inputs, inden jeg
> kaster mig ud i projektet!

mail/postfix - nemt at få til hvis man ikke har rodet med det før, jeg
synes den var rimelig til at gå til da jeg første gang skulle prøve at
sætte en mailserver op på bsd

Ved at der på www.postfix.org er en masse guides ... så hvis du vælger
postfix kan du tage et smut der forbi.

valg af imap/pop3 server ... tjaaa

mail/dbmail - bruger en mysql som backend ... ved dog ikke hvordan den
performer hvis alle bruger imap, men der er folk der har 60k brugere på
den. http://dbmail.org

Så er der ellers mail/dovecot - Kan jeg rigtig godt lige ... foretrækker
den frem for courier-imap
> Måske skal jeg starte med at undestrege at jeg aldrig har sat en mail
> server op før på en bsd platform, hvis nogen skulle være i tvivl ;)
>
> Så jeg har ikke de store preferencer, men jeg kunne godt tænke mig hvis
> nogen kunne henvise til en form for en guide, til at ligesom at få mig
> igang med opsætning, spam-filter osv.

Bruger selv mail/mailscanner men det er måske lige i overkanten hvis du
ikke har så mange brugere ...

// ouT