Cybercity ADSL og mailserver

From: Benny Simonsen (none@bsd-dk--slbs.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 07 Sep 2007 - 13:59:34 CEST

To: bsd-dk@bsd-dk.dk
From: Benny Simonsen <none@bsd-dk--slbs.dk.lh.bsd-dk.dk>
Date: Fri, 07 Sep 2007 13:59:34 +0200
Subject: Cybercity ADSL og mailserver

Hej

Jeg overvejer at skifte fra TDC ADSL til Cybercity ADSL (Solo)
incl. telefoni.

Er der nogen ting jeg skal være opmærksom på - primært
mht. mailserver.

Jeg håber lidt at der er nogen her som har haft lidt erfaring med CC.

Jeg regner ikke med at få en global IP, men benytte NAT
funktionaliteten i routeren.

- Realtime blocking lists virker de umiddelbart (Altså er det usynligt
  for mailserveren, exim, at der er en router ind imellem)?
- Hvad med RDNS, er konfigureret fornuftigt, således at ens
  mailserver ikke bliver blacklistet pga. navn eller ttl?
  PS: Ved TDC kan man godt få rdns til at pege på sit eget domæne,
  istedet for et eller andet tilfældigt - Kan man også det hos CC?
  TTL har det aldrig lykkedes at få gjort noget ved.
- ?? Er der andet, som bør komme med i betragtningerne?

/Benny