Re: 6.2-RELEASE-p4/SMP: fault on nofault entry

From: Claus Guttesen (none@kometen--gmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 05 Sep 2007 - 09:37:53 CEST

Date: Wed, 5 Sep 2007 09:37:53 +0200
From: "Claus Guttesen" <none@kometen--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: 6.2-RELEASE-p4/SMP: fault on nofault entry

> Får en gang imellem den her:
> panic: vm_fault: fault on nofault entry, addr: e92cf000
> cpuid = 3
> Uptime: 10d0h24m25s
> Dumping 2046 MB (2 chunks)
> chunk 0: 1MB (150 pages) ... Ok
> chunk 1: 2046MB (523744 pages)_
> (jeg er ikke sikker på at ovenstående adresse er den samme hver gang, idet
> det ikke altid er mig der kan reboote serveren)
>
> PS: Jeg har en lille smule mistanke til xcache (PHP accelrator), så den har
> jeg også lige prøvet at slå fra... Og strengt taget har jeg da ikke haft en
> [...]

Jeg kan desværre ikke hjælpe med ovenstående problem.

Jeg ser du holder dig til en release, og det er jo et godt
udgangspunkt for en stabil server. Men det er generelt en dårlig
strategi at køre automatiske opdateringer på servere. Der bør du have
fuld kontrol over, hvad der lægges på hvornår, ikke mindst hvad
basesystemet angår.

Portinstall er et glimrende værktøj til at vedligehold
userland-programmer (/usr/ports/ports-mgmt/portupgrade).

Er i386 et bevidst valg? Du kan jo bruge amd64, især hvis der kommer
mere ram i maskinen.

Hvad er det for en maskine?

--
regards
Claus

When lenity and cruelty play for a kingdom, the gentlest gamester is the soonest winner.

Shakespeare