Re: Fjernelse af lpr - NO_LPR

From: Benny Simonsen (none@bsd-dk--slbs.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 01 Sep 2007 - 12:17:31 CEST

To: bsd-dk@bsd-dk.dk
From: Benny Simonsen <none@bsd-dk--slbs.dk.lh.bsd-dk.dk>
Date: Sat, 01 Sep 2007 12:17:31 +0200
Subject: Re: Fjernelse af lpr - NO_LPR

"Claus Guttesen" <none@kometen--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>
wrote on Fri, 31 Aug 2007 23:11:32 +0200:

> NO_LPR= true # do not build lpr and related programs
>
> i /etc/make.conf.
>
> --
> regards
> Claus
>
> When lenity and cruelty play for a kingdom,
> the gentlest gamester is the soonest winner.
>
> Shakespeare

Hej

Ja NO_LPR (WITHOUTH_LPR i current) gør at lpr tingene ikke
installeres, men det ryder ikke op i eksisterende filer.

Det var det jeg søgte efter en smart måde at gøre det. Jeg har ikke
kunnet finde nogen ud over 'rm'. Problemet er så bare hvilke filer man
skal slette - lige med lpr er det selvfølgelig filerne /usr/bin/lp*,
men det er jo ikke helt gjort det med det - f. eks man sider,
/etc/rc.d/lpd og ?.

Hvad så hvis man vil sige NO_ATM - det er mig meget mere
ugennemskueligt hvilke filer der burde slettes.

Eneste hjælp til oprydningen, som jeg kan finde er output fra "make
installworld"

Hvis man først kører en tur uden NO_* og bagefter med NO_* og ser på
forskellen.
For en sikkerheds skyld burde man også lige checke filerne med
pkg_info -W /path/to/file - sådan i tilfælde af at en pakke har
overskrevet filerne (kan man f. eks gøre ved cups vha en variable som
hedder noget ala CUPS_OVERWRITE_ORIGINAL.. svjh.).

/Benny