RE: Online backup

From: Carsten Jensen (none@tomse--tomse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 01 Sep 2007 - 10:11:13 CEST

From: "Carsten Jensen" <none@tomse--tomse.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: RE: Online backup
Date: Sat, 1 Sep 2007 10:11:13 +0200

<snip>

Jeg kunne ikke se din oprindelige post, så jeg besvarer på denne.

Scannet har en online backup service men alt afhængigt af størrelsen og
antal versioner der skal gemmes, koster det selvfølgelig mere.
Det virker til FreeBSD (med nogle små tweaks og noget linux base).

De har noget 30 dages prøveperiode så du kan se hvordan det fungerer.

hvis du vil have de småtweaks der skal til siger du bare til.

Jeg bruger Selv amanda (til bånd) der virker med client server teknologi
fx du kan få klienten til at komprimere det der skal tages backup af, før
det smides videre til serveren, som kan lagre lokalt før den smider det på
bånd.