Re: pfSense (FreeBSD) firewall med netværksproblemer...

From: Anders Kvist (none@anders--kvistmail.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 15 Oct 2007 - 10:23:17 CEST

Date: Mon, 15 Oct 2007 10:23:17 +0200
From: Anders Kvist <none@anders--kvistmail.dk.lh.bsd-dk.dk>
To:  bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: pfSense (FreeBSD) firewall med netværksproblemer...

Uffe Jakobsen wrote:
> Hej Anders,

> Med lidt held så bruger dit quad kort forskellige interrupts for hver
> af dine nic porte - og Intel har forhåbentligt forsynet et quad port
> gigabit ethernet med en gevaldig mængde buffer memory...
> Men jeg ville nu alligevel checke dit interrupt niveau - jeg vil tro
> at der stadigvæk vil være relativt mange interrupts med dit pakke load...
Som jeg ser det, så ligger der noget nær 100% interrupts på em3 (DMZ
interfacet) mens der ligger 5-6% på em0 (WAN interfacet) selv om dataet
ryger igennem dem begge...det giver vel ingen mening?
> Hvis det overstående er tilfældet... har du forsøgt dig med at skifte
> til device polling i stedet for interrupts ? (hvis ellers din nic
> driver supporter device polling...)
Jeg har overvejet det, men risikerer man ikke at tabe ganske mange
pakker på det? Eller er det bare et spørgsmål om at få tunet systemet
til det, så den kan nå at få pollet ofte nok?
> Lidt info findes her: http://info.iet.unipi.it/~luigi/polling/
Jeg læser, tak :)

/Anders