Re: pfSense (FreeBSD) firewall med netværksproblemer...

From: Uffe Jakobsen (none@uffe--uffe.org.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 15 Oct 2007 - 11:33:26 CEST

Date: Mon, 15 Oct 2007 11:33:26 +0200
From: Uffe Jakobsen <none@uffe--uffe.org.lh.bsd-dk.dk>
To:  bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: pfSense (FreeBSD) firewall med netværksproblemer...

Hej Anders,

Anders Kvist wrote:
> Som jeg ser det, så ligger der noget nær 100% interrupts på em3 (DMZ
> interfacet) mens der ligger 5-6% på em0 (WAN interfacet) selv om dataet
> ryger igennem dem begge...det giver vel ingen mening?

Jeg er enig med dig at det lyder "underligt"...

> Jeg har overvejet det, men risikerer man ikke at tabe ganske mange
> pakker på det? Eller er det bare et spørgsmål om at få tunet systemet
> til det, så den kan nå at få pollet ofte nok?

Jeg har kun testet device polling ("for sjov") - jeg har slet ikke trafik
mængder der berettiger et skift til device polling - ved moderat load havde jeg
ingen pakke tab - derfor har jeg heller ingen praktisk erfaring med device
polling på interfaces der er noget nær presset til det yderste.

Måske andre på listen har prøvet device polling i scenarier det mere ligner din
situation ?

Personligt vil jeg gerne høre mere om de erfaringer du får af dine forsøg ;-)

Håber det lykkes for dig.

/Uffe