Re: pfSense (FreeBSD) firewall med netværksproblemer...

From: Uffe Jakobsen (none@uffe--uffe.org.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 14 Oct 2007 - 22:14:13 CEST

Date: Sun, 14 Oct 2007 22:14:13 +0200
From: Uffe Jakobsen <none@uffe--uffe.org.lh.bsd-dk.dk>
To:  bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: pfSense (FreeBSD) firewall med netværksproblemer...

Hej Anders,

Anders Kvist wrote:

> Så nu er jeg ved at løbe tør for ideer, nogen her der kunne have et par
> hints til hvor der kunne være en fejl?

Nu skyder jeg sådan lidt med spredhagl.... jeg INGEN (what so ever) erfaring
med Intel Pro 1000 quad port pci express x4 kort - og for at være helt ærlig så
har jeg heller ikke researchet noget forudgående dette svar...

Med lidt held så bruger dit quad kort forskellige interrupts for hver af dine
nic porte - og Intel har forhåbentligt forsynet et quad port gigabit ethernet
med en gevaldig mængde buffer memory...
Men jeg ville nu alligevel checke dit interrupt niveau - jeg vil tro at der
stadigvæk vil være relativt mange interrupts med dit pakke load...
Hvis det overstående er tilfældet... har du forsøgt dig med at skifte til device
polling i stedet for interrupts ? (hvis ellers din nic driver supporter device
polling...)

Lidt info findes her: http://info.iet.unipi.it/~luigi/polling/

/Uffe