RE: Oprydning/Tuning/optimering

From: Carsten Jensen (none@tomse--tomse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 07 Oct 2007 - 17:13:10 CEST

From: "Carsten Jensen" <none@tomse--tomse.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: RE: Oprydning/Tuning/optimering
Date: Sun, 7 Oct 2007 17:13:10 +0200

Jeg takker jer alle for jeres indslag.

(Jeg glemte at skrive det mest er FreeBSD jeg arbejder med, men det fandt
Phil ud af :-)

Baggrunden for min mail var først og fremmest at have et så rent system som
muligt.

At slette tomme filer og biblioteker er ikke en del under tuning som Line
skrev,
men bare generel oprydning. Der er ingen af jer der har tomme papkasser
stående i stuen,
på længere sigt, bare fordi man ikke gider ryde op.

Jeg er af den type der godt kan lidt der er orden på tingene, og forventer
der er det efter
en ren installation, Microsoft gør et langt bedre stykke arbejde med det
efter en ren install,
end FreeBSD. Jeg kan huske dengang Windows 95 kom frem, og mange brokkede
sig over den
installerede en hel masse junk som alligevel ikke skulle bruges, tja det
meste junk er nu væk
men jeg synes stadig der er en masse i FreeBSD.

Optimering af kernen, ja af det har jeg ingen ting i dag jeg har i bund og
grund en std kerne
med et par enkelte ændringer, kun af den grund at jeg ikke føler at det kan
betale sig at bruge
den tid der skal bruges på at fjerne enkelte linier ad gangen i kerne filen
for at compile og
teste om det nu virker.

En skam at sysctl ikke er veldokumenteret, da man helt sikkert kan forbedre
performance på sit
system.

Mvh Carsten