Re: maillog.x.bz2 - nemmeste måde at søge i dem på ?

From: Phil Regnauld (none@regnauld--x0.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 02 Oct 2007 - 00:44:13 CEST

Date: Tue, 2 Oct 2007 00:44:13 +0200
From: Phil Regnauld <none@regnauld--x0.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: maillog.x.bz2 - nemmeste måde at søge i dem på ?

Mikael Syska (mikael) writes:

> Det vil jeg da måske kigge videre på, sådan man måske kan følge hvad MTA'en
> afviser af mærkelige mails ... og måske i dette tilfælde legale mails.

        Nemlig.

> Noget du måske allerede har lavet ? eller bare noget du lige kom på kunne
> være en god ide ?

        Vi har faktisk udviklet sådan en fætter til Postfix - men den indsamler
        meget mere (og er mere kompleks :), inklusiv headers.

        Det er relativt nemt at gøre på 1 server med to/from/timestamp/size,
        som siger "jeg har set mailen".

        Det bliver mere kompliceret hvis man skal knytte sammen flere
        states (hver gang der kommer noget nyt, skal man jo opdatere status
        på denne mail, for eksempel ved forsinkelser, retries), og så igennem
        flere servere.