Re: maillog.x.bz2 - nemmeste måde at søge i dem på ?

From: Mikael Syska (none@mikael--syska.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 02 Oct 2007 - 01:05:55 CEST

Date: Tue, 02 Oct 2007 01:05:55 +0200
From: Mikael Syska <none@mikael--syska.dk.lh.bsd-dk.dk>
To:  bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: maillog.x.bz2 - nemmeste måde at søge i dem på ?

Hej,

Phil Regnauld wrote:

> Nemlig.

> Vi har faktisk udviklet sådan en fætter til Postfix - men den indsamler
> meget mere (og er mere kompleks :), inklusiv headers.
>
> Det er relativt nemt at gøre på 1 server med to/from/timestamp/size,
> som siger "jeg har set mailen".
>
> Det bliver mere kompliceret hvis man skal knytte sammen flere
> states (hver gang der kommer noget nyt, skal man jo opdatere status
> på denne mail, for eksempel ved forsinkelser, retries), og så igennem
> flere servere.

Er det noget der er effentligt tilgængeligt eller er et bare for "jer"
.... ?

At den samler mere info sammen gør egentlig ikke så meget ...

Jeg tror dog ikke helt mine egenskaber er der til at smække koden sammen
til at smide i db, etc. fra freebsd ... webinterface kunne jeg nok
strikke sammen i php.

Men hvis du har noget omkring delen til at gemme i db, vil jeg da være
ganske interesseret ...

Jeg takker i hvert fald for hjælpen og de pointers du har givet mig, nu
har jeg noget at kigge på :-)

mvh
Mikael Syska