Re: maillog.x.bz2 - nemmeste måde at søge i dem på ?

From: Mikael Syska (none@mikael--syska.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 02 Oct 2007 - 00:27:20 CEST

Date: Tue, 02 Oct 2007 00:27:20 +0200
From: Mikael Syska <none@mikael--syska.dk.lh.bsd-dk.dk>
To:  bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: maillog.x.bz2 - nemmeste måde at søge i dem på ?

Hej,

Phil Regnauld wrote:

> Det er altid en anden person's problem :)
>
> En tip: du kunne bygge en simpel SQL DB fra følgende information:
> timestamp, from, to, size. Så kunne du hurtigt strikke sammen
> en PHP/Perl CGI der hiver ud "har X sendt en mail til Y i denne
> interval", så ved du ihvertfald at mailen er kommet igennem før
> du skal grave igennem mange [MB|GB] logs. Det er rimelig nemt
> med "|" i syslog.conf
Det ville bestemt være en mulighed ...

Vi kører pt. med MailScanner og så med MailWatch så vi har et godt
overblik over mailflow, dog ikke hvis mail bliver afvist af vores MTA.

Det vil jeg da måske kigge videre på, sådan man måske kan følge hvad
MTA'en afviser af mærkelige mails ... og måske i dette tilfælde legale
mails.

Noget du måske allerede har lavet ? eller bare noget du lige kom på
kunne være en god ide ?

mvh
Mikael Syska